פיוס היסטורי • הגראי״ל שטיינמן הגיע במפתיע לחתונת בית גור

ישראל פריי 11 Comment on פיוס היסטורי • הגראי״ל שטיינמן הגיע במפתיע לחתונת בית גור

גדול השלום: לאחר כעשור של נתק, הגיע מרן ראש הישיבה לחתונת נכד כ״ק האדמו״ר מגור • בית המדרש התמלא בשירה נלהבת שבקעה מפי האלפים ׳ויעשו כולם אגודה אחת׳

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משק כנפי השלום: מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן הגיע במפתיע לבית המדרש של גור בירושלים, והשתתף בשמחת החתונה לנכד כ״ק האדמו״ר מגור. מדובר במהלך היסטורי, שמביא אל קצו נתק ממושך בין האישים.

רכבו של הגראי״ל עשה את דרכו ברחובות ירושלים, כשהוא מלווה בניידות משטרה, והרכב נכנס לבית המדרש, עד סמוך לבמת הכבוד. אלפי החסידים קיבלו את פני הגראי״ל בתדהמה, והוא עשה את דרכו לצד החתן, ולצד סבו, כ״ק האדמו״ר.

לאחר לחיצות ידיים חמימות, החלו האלפים לשיר בהתרגשות, שהגיעה לשיאה בריקוד משותף, לשירת ׳ובכן צדיקים׳, ו׳ויעשו כולם אגודה אחת׳.

יצוין כי בין האדמו״ר לגראי״ל שררו יחסים קרובים, שהגיעו לשיאם במסעות משותפים לגיוס כספים בחו״ל עבור מוסדות החינוך והקירוב. מאז פרץ המשבר סביב השליטה בחינוך העצמאי, נוצר נתק שלווה בהשלכות פוליטיות וציבוריות רבות משמעות.

הביקור הנוכחי – שדבר קיומו נשמר בסוד – עשוי לבשר על קץ היחסים העכורים, ולהביא להתקרבות בין החסידות הגדולה והמשפיעה בישראל, לבין תנועת ׳דגל התורה׳.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    מעניין אם יהיו השלכות פוליטיות נוספות

    1. היום הכל פוליטיקה אבל זה אכן מרגש לראות תמונה שכזו וכמובן לא נחשוד בגדולי הדור בטור פוליטקאים.

  2. 9

    היחסים העכורים היו רק בין התנועות. בין האישים לא היתה ולא תהיה הפרדה לעולם. (אגב. לכל שמחות האדמו"ר מגור, שהרב שטיינמן לא יכל להגיע הוא הקפיד לשלוח את בנו הג"ר משה שליט"א או את אחד מהמקורבים שיאחל מז"ט בשמו) התאמצותו האדירה, לכל מי שיודע, של מרן הרב שטיינמן לכבד את מרן האדמו"ר מגור, נועדה קודם כל להסיר ספק בדבר הערכתו הרבה להאדמו"ר ובנוסף ליצור אחדות מלאה בין התנועות. וזאת למרות שהיו ובודאי עוד יהיו חילוקי דעות שונים השקפתיים ופרסונליים בין התנועות. חילוקי דעות אינו פילוג. ועוד הערת אגב, מרן הרב שטיינמן הוא צאצא למשפחת מרן החידושי הרי"ם זצוק"ל.

  3. 8

    יחי רבינו מרן ראש הישיבה, יחי…

  4. 7

    איזה חמוד ליצמן עם הספודיק
    נראה את ח"כיואל חסון מעיז לשים את הפרווה הזו על הראש..
    כובע זה לא חכמה…

  5. 6

    ניהתם חבדנקי"ם

    1. נהיית אנאלפבית? לא יודע לכתוב? שתי טעויות במשפט הקצר ביותר.